درباره روابط عمومی

 

تعریف روابط عمومی :

«روابط عمومی»، نوع دیگری از عملکرد مدیریت است که به ایجاد و حفظ خط‌ مشی‌های متقابل در زمینه شناخت و پذیرش روابط کمک کرده و موجب همکاری سازمان با مخاطبان آن می‌شود. همچنین روابط عمومی شامل چگونگی اداره مشکلات یا مسائل سازمان است که به مدیریت سازمان کمک می‌کند تا از افکار عمومی آگاهی یابد و به آنها پاسخ گوید و نیز مشخص می‌کند که مدیریت برای تأمین منافع عمومی چه وظایفی دارد و از سوی دیگر، مدیریت سازمان را در اعمال تغییرات مؤثر و استقبال از گرایش‌های مختلف یاری می‌دهد و در این زمینه از تحقیق و نیز فنون ارتباطات به گونه‌ای که با اصول اخلاقی سازگار باشد استفاده می‌کند.

روابط عمومی در واقع یک هنر و علم است که دورن و برون سازمان را به هم پیوند میدهد.

وظایف روابط عمومی :

۱) تهیه عکس و اخبار از آخرین مراسم ،مناسبتها و جلسات

۳) نظارت و کمک در تهیه مقدمات جهت برگزاری جشن ها ،کنفرانس ها ،سمینارها و تهیه گزارش از آنها

۴) اطلاع رسانی از اخبار و مطالب تهیه شده از طریق سایت روابط عمومی

۵) آگاه ساختن دیگران از پیشرفت ها و نتایج برنامه ها و فعالیت ها دانشکده از طریق ارائه گزارش

۶)هماهنگی و همکاری در برپایی مراسم بزرگداشت اساتید ،معارفه و تودیع مدیران و ...
۷) هماهنگی با وزارت متبوع در خصوص اجرای برنامه های درخواستی

۸)هماهنگی و همکاری در تهیه و توزیع هدایا مربوط به روز استاد ، روزدانشجو ، لوح تقدیر و ...